O jul med din middelmådighet!

Happy lille!

Først og fremst skal det sies at jeg er glad i julen og alt den har med seg – ribbe, småkaker, musikken og den glorete pynten!
Men hvorfor er det sånn?

For å starte med maten… så fort gradestokken bikker 18 skal vi på død og liv fyre opp grillen. Da kjøper vi det beste stykke kjøtt til flere 100 kroner kiloen og maltrakterer dette over brennende kull til det er svart på utsiden og har konsistensen til en skosåle. I julen derimot, da skal vi ha det dårligste stykket kjøtt fra det dårligste dyret. Og dette skal vi kose og kjæle med i flere timer til huden på grisen er sprø?! Kanskje ikke helt logisk… men godt blir det! Det serveres med kokte poteter, rosenkål og diverse andre helt middels ok ingredienser.

Desserten er også i utgangspunktet middels… riskrem er dritgodt, men igjen ganske middels i utgangspunktet! Men her er det uten tvil småkakene som er værst. Krumkaker, pepperkaker, sandkaker eller what ever… er det noen som gjennom historien har våknet en dag i april og tenkt; nå hadde det vært jævli godt med en krumkake?! Jeg tror ikke det… men i julen trøkkes disse tørre jævlene ned på høykant til stor forlystelse!

Musikken som spilles i julen kan jo heller ikke sies å være toppen av kvalitet… vi hører på det og det er koselig, men isolert sett er det jo ikke spesielt bra!

Jeg har noen favorittfilmer gjennom tidene… den grønne mil og schindlers liste for å nevne et par! Allikevel må jeg innrømme at jeg har sett tre nøtter til askepott flere ganger… det samme gjelder reisen til julestjernen. Men bra er de jo ikke!

Men stemningen de og alt annet gir gjør dem bedre! Alt blir noen hakk bedre i julen!

Så derfor ønsker jeg alle en riktig så god jul! Og kos dere med all middelmådigheten! DET SKAL JEG!! 🙂

#jul #middels #ribbe #trenøttertilaskepott #middels

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg