Mirakel? NEI

God lørdag!

Personlig har jeg en del ting jeg irriterer meg over som stadig vender tilbake. Ofte er facebook grobunnen for slik irritasjon.

Jeg er fullstendig klar over at jeg på et eller annet tidspunkt i livet blir nødt til å bite i meg en del av følgende og samtidig innse at jeg har blitt en av idiotene jeg kritiserer. Jeg velger derfor å ta det nå slik at jeg i fremtiden kan se tilbake å reflektere rundt når det raknet for meg!
Temaet jeg i dag går inn på er et vepsebol uten like og føler du som leser deg støtt av dette, er det deg det er rettet til!

Temaet og irritasjonen for dagen er barn – rettere sagt foreldres holdning til egne barn! Barn i seg selv irriterer meg ikke… bare så det er sagt 🙂

Nybakte foreldre har en lei tendens til å beskrive sitt avkom som et mirakel! Meg bekjent er det veldig få av for eksempel bibelens mirakler som involverer blødning, grining, revning og ukontrollerbar avføring… I såfall er det et svært lite glamorøst mirakel! Videre vil jeg påpeke fødsel er en av de få tingene vi med sikkerhet kan si har fungert siden tidenes morgen – vår egen eksistens er beviset på det.
Og hvis fødsel er et mirakel betyr det at til og med rotter utfører mirakler daglig. Det nekter i hvertfall jeg å kalle et mirakel.

Så beveger vi oss bort fra fødsel og over i den magiske verden som heter facebook. En verden der overdreven skryt og cred skal deles ut uten noe form for refleksjon eller selvkritikk.
Dersom du har venner der inne med barn kan du jo begynne å telle opp hvor mange bilder, filmer og statusoppdateringer som inneholder en eller annen variasjon av nydeligste, vakreste, perfekte, flinkeste eller lignende i forbindelse med barn.
Vi har med andre ord en haug med vandrende mirakelbarn der ute, noe som statistisk sett er svært lite sannsynlig!
Trykker man seg inn på kommentarer ser man ofte at venner er enige i dette – vit at de lyver. I alles hode vil egne barn være de nydeligste og mest perfekte skapninger, men alle er ikke enige med deg, dere eller oss i den vurderingen!

Så for all del. Fortsett å gi barna deres positive tilbakemeldinger og bygg de opp gjennom komplimenter for “bragder”. Men gi faen i å dele det med hele verden! Vi bryr oss ikke engang litt!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg